18/10; fredag

Att man inte lär sig... Trodde vi hade tagit ett gemensamt beslut om att "imorgon har vi strumpor på oss", men så var det inte, åtminstone inte när morgonen kom... Linus vägrade strumpor, och vi blev på dåligt humör... Välj striderna. Stoppa ner ett gäng strumpor i väskan som han kan ta på sig om han fryser... 
På jobbet hade eleverna heldag elevens val, vilket inte jag hade denna perioden, jag valde ändå att i olika omgångar sitta med olika elever och hjälpa dem med no. Det kändes bra. Önskar många gånger att man kunde vara mer flexibel.... Hjälpa till mer där det behövs!
I eftermiddag har jag varit ute - andars den friska luften, dragit ner den i lungorna - andats - vänt näsan mot solen, dammsugit en snabb vända innan klara red. Myggan fick följa med och skötte sig exemplariskt! Hon somnade gott i mitt knä. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback