2/6; tisdag

Juni. Och idel regn. Och en och en halv vecka till sommarlovet. Det finns ingen risk att värmen tar slut i alla fall...
Idag kom jag till mina elever med två riktiga problem. Det ena är en lampa som har börjat lysa på telefonen - den går inte att släcka. Inte ens om batteriet är helt dött slocknar den... Och när jag hade tankat bilen på statoil på morgonen - fick jag inte igång den.
Eleverna löste varken det ena eller det andra problemet. Pappa blev min räddare i nöden - på statoil. Han bytte batteri. Nu rullar den igen. Tack pappa.
kanske skulle jag lägga till ett problem på listan - även om det är av mindre naturvetenskaplig karaktär: var är min prickiga tröja. Jag letar. Och letar. Och Letar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback