9/6; tisdag

En härlig dag ute med alla nior. En klass jag kommer sakna.
Igår stannade bilen igen. I osaby, när jag skulle lämna en väska till Klara. Jag fick skjuts av en klasskompis mamma till dagis. Pappa och Anders körde dit sedan - då startade den direkt. Frustrerande. Svårt. Vem kan jag lita på när jag inte ens kan lite på min kära traktor? Det är så jobbigt med beslut. Ekonomi. Jag lyssnar. Försöker i alla fall. Och hoppas att någon annan tar beslut. Beställer. Och i nuläget hoppas jag att det går fort.
När jag kom hem idag sprang jag en runda. 6 kilometer på en halvtimme. Bra känsla i kroppen. Jag blir inte direkt trött - men sedan kommer smärtan, sista kilometern gick på enbart vilja. Ibland önskar jag att jag kunde byta bort kroppen - precis som man kan byta bil... Min hjärna vill mer än kroppen. Myggan sprang som en gasell - man får komplex. Hon springer säkert dubbelt så långt - dubbelt så fort. I jämförelse ser det nog inte ens ut som om jag springer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback