Jag antar...

...Att det är kärlek när mannen kommer med hostmedicin strax efter att han har stigit upp och hör mig hosta.
Det är tungt att andas. Djupa andetag får mig att hosta. Rösten sviker. Jag börjar bli trött. Det är slutet av terminen. Och ändå så mycket kvar 25x12 betyg som ska sättas - ett muntligt förhör här, en komplettering där, ett förtydligande, kommunicerande av bedömningar... det är mycket ingen annan kan göra?
Pappa och Marianne tog hand om killarna när jag, med hjälp av Kim,mlockade fyra boxar, fyllde på spån, drog otaliga vattendunkar till hagarna... och red en runda på baron som hade fått nya skor idag.
Det blev 1-1 i klaras match, de var iväg från 8-17, och sedan åkte Anders på egen innebandyträning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback