26/10; onsdag

Morgonpromenad med hundarna - strax efter att mörkret gett vika.

Jobb.
Och en lapp i facket - jag hade inte tilldelats lärarlönelyftet.
Inte så konstigt kanske. Jag har ju ett lönepåslag i och med försteläraruppdraget. Det kan ju inte skapas ännu större klyftor... A och b-lärare. Förste- och sistelärare... Men ändå. Jag hade hellre fått lönelyft än ett uppdrag med en massa förpliktelser... Det blir konstigt. Det blir oro. Det blir spekulationer. Funderar allvarligt på att säga upp mig som Förstelärare... Vi som är förstelärare fick en väldigt liten summa i våras också... Säkert för att jämna ut... Men hur blir det sen? När de är ikapp? Ska vi fortfarande ha "extra uppgifter och uppdrag" för att få samma lön? Mer ansvar, ämnesansvar osv trots att lönen är lika... Försteläraren blir sistevalet. Förloraren. Det är nig dags att bli den förste försteläraren som säger upp sig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback