18/4; tisdag

Möte på morgonen. Med specialpedagogen på L:s skola. Ett möte bland alla andra. Som skolan kan "bocka av" att de har haft. Som egentligen ger få svar. 

Fem lektioner på rad. Utan vidare rast. Det är tufft efter lov... När den tredje lektionen dessutom inleds med ett bråk som jag försöker hejda och går emellan - slutar med att jag spottar blod efter att ha bitit mig i tungan, fått en smäll på kinden och knäckt  till nacken... då är jag rätt mör nu när jag ligger jämte Sigge. Jag har spelat spel med klara och Sigge, kört Linus till och från fotbollen, stekt fläsk och kockt potatis och lagat löksås - mammas favoritmat... Ett styng i hjärtat - idag hade jag behövt mamma... Jag har dessutom tvingat mig själv att se sanningen i vitögat och börjat inse att det inte är normalt att jag går så ont i ryggen när jag står och att det är fel att mitt högra underben domnar och att det känns som om någon har fäst ett gummiband runt vaden... Jag börjar motvilligt förstå att det är en disk som spökar igen... 
Nä, idag är inte min bästa dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback