26/3; måndag

Så lite som möjligt men på så lång tid som möjligt - det är ju ingen vanlighet i mitt liv direkt - där så mycket som möjligt brukar pressas in på så lite tid som möjligt. Men idag är det måndag - och påsklov. Inget står egentligen på schemat. Kommunalarbete när det är som bäst.
Jag dammsuger med pod i öronen - tänker att jag skulle kunna dammsuga hur länge som helst. Svabbar golvet och låter svabben stå framme - det är geggigt ute. Lite snö i luften. Jag plockar in tvätt och tvättar ett par maskiner.
Jag tar mig tiden att göra våfflor till lunch - igår bakade jag muffins så vi sköt på våffeldagen ett dygn. 
Jag går ut i skogen med myggan och Sigge - leker kurragömma. Lite skär det i mig när jag säger "leta" och skickar iväg henne  - det heter sök och det ska vara raka linjer, där jag pekar. Myggan flyger fram över stock och sten och hittar lätt - ett litet stick i hjärtat att hon inte har fått visa sina skills på tävling. Hon hade varit en fantastik sökhund - eller spårhund - eller agilityhund. Om hon hade fått chansen.  Pigg. Glad. Lyhörd. Lagom förig. Om vi hade lagt ner tiden. Om. Men. Hon är en fantastik hund. 
Jag klipper myggan och Sigge. 
Och jag tar mig tiden att "leka domare" i killarnas bordshockymatch. 
Jag gör en paj som ska ätas innan killarna ska på hockey.  (null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback