15/12; tisdag

Jag kom till jobbet. Väl förberedd med tillförsikt av dagen. Kände att jag hade kontroll. Sedan kom vickmailet. Återigen fick jag rädda upp situationer på bekostnad av mig - och mina elever. Vi fick tänka om. Det jag hade förberett fick stå tillbaka för det oförberedda. Planeringen jag hade gjort var i onödan. Energinivån sjönk. Lågenergilampan var tänd. När jag kom hem åkte jag till stallet. 7 boxar att mocka istället för fem. Värken i höften och ryggen blir allt påtagligare. Regnet öste ner. Det positiva var att i mörkret doldes regnet - även om det avslöjades i pannlampans sken... Och så hästarna förståss och sällskapet. Och att när jag kom hem luktade det mat - klara hade lagat mat! Energidepåerna fylldes sakta på. Nu är ett ljus tänt - istället för lågenergilampan. En stund i soffan framför ”vår tid är nu”.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback