27/7; måndag

Idag kom städdagen... ni vet - inte den "vanliga", utan lister, putsa fönster, bära ut saker i ladan, skrubba bort blodstänk på väggarna, kakelskrubbning, rista mattor... you namn it...  (null)
Efter de två första projekten - putsa fönstret på toaletten och i sovrummet - så hade ett fönster gått sönder och snickaren per hade ringts... 
Sedan gick det väl lite bättre. Jag saknade farmor och farmar som brukar hjälpa till med det ens och det andra.  Men kände mig lite som dem. Anders var farmor som går all in i projekt, som inte ger sig och gör det ordentligt. Jag var lite mer som farfar - "bara det brummar".  (null)
Någonstans mellan över- och nedervåningen sket sig ryggen. Att böja sig blev omöjligt och flera gånger skrek jag rakt ut. Nu sitter jag med en kopp kaffe och ser fram emot kvällens pizza som utlovades till alla som hjälpte till och hoppas på mirakel.  (null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback