21/10; onsdag

Onsdag. 
Mitt andningshål. 
Dagen som gör att jag klarar ett par till...
Men så kom mailet med dagens vikariat. Jag skulle vikariera 70min i so. Utan tid att förbereda. Utan ställtid till nästa lektion - en kemilaboration. Nollbyte. 
Efter en so-lektion och två kemilektioner hann jag gå och kissa. Och äta. 
Jag gick förbi studierektorns rum, där en annan lärare satt. Och så kom rektorn.  Det blev ett långt, informellt, kreativt möte. 
En liten stund att kopiera, rätta, bedöma och förbereda innan nästa möte med ämneskollegorna. 
Jag kom hem. Lagade mat - palsternacka, sötpotatis och morötter i ugnen. Rödbetor med getost och en köttskiva. Tryffelaioli. En stund med familjen. Innan innebandyträningar. Jag ska köra klara till stan och hämta sigge. En oro - en stress i kroppen. 
Good enough är inte tillräckligt bra. 
Men som jag brukar säga till mina stressade och pressade elever - vi ska gå hela ur det här. 
Jag ska gå hel ur det här. 
Som LeMarc sjöng:
"...När demoner rider mej, och förlamar mej
Jag kryper på golvet, jag försöker stå upp
Jag förstår inte varför
Det är som om jag vill gråta ut
Nåt måste ut, ut ur min kropp
Dom ljus som jag tände, dom har brunnit ner
Jag måste söka ett nytt ljus, så jag kan se
Men jag ska gå hel ur det här, jag ska gå hel ur det här
Till varje pris, jag ska gå hel ur det här..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback