12/4; måndag

En lärare på Tc är svårt sjuk i covid-19...
Jag lagar mat när jag kommer hem, går en runda och sätter mig och jobbar igen. 
(null)

Och så kommer det ett par mail - nästa års tjänstefördelning, och en livslust/friluftsdag - en dag när många klasser har prov. Det är svårt att planera när förutsättningar ändras... och mitt i frustrationen kräks hunden - typ bajs. På mattan. Lukt av bajs ock kräk i ett - dubbeläckligt! Frustrationen ökar och stressen kryper i kroppen. Hopplöshet. 
Jag torkar kräket - bajset - och skriker några, icke väl, valda ord. 
Jag gubbmejlar till ledningen - försöker vi dem att tänka ett varv till. 
(null)

Måndagskänslor. 
Men imorgon är det tisdag...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback