16/1; söndag

Jag sätter mig i soffan. Slötitta på tv. Och chilla en stund. 
"Idag är en teve mer regel än undantag i de flesta hushållen och hushållens teveapparater är idag också ofta en datorskärm. För barn är skillnaden mellan teve och dator idag obetydlig och diffus. Men så har det inte alltid varit. De första reguljära sändningarna i Sverige ägde rum 1956, men televisionens historia är äldre än så och tekniken har gjort enorma framsteg under åren."
Anders har köpt ny tv till oss. Den är stor. 
(null)
Sedan 50-talet har man kunna trycka på en knapp och titta på tv. Inte nu längre. Det ska klickas. Väljas mellan en massa kanaler. 
Och sen snurrar det. Jag orkar inte! Vill bara trycka på en knapp. Inget mer. Kanske kunna byta kanal med ännu ett klick. Höja och sänka ljudet med en annan knapp. Jag begär inte mycket. 
Men tv:n är stor. Och säkert är både ljud och bild bra - om man får igång den… det finns fler kanaler än jag önskar - men ingen går att titta på…
Men jag bryter ihop. Samlas ihop mig. Hittar knappen med internetuppkopplingen på tv:n. Startar om och då händer det! Bilden blir rörlig.  (null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback