5/1; onsdag

En dag med ännu mera röj. Två vändor till tippen. 

(null)
Och ikväll skulle det bli räkfrossa. Jag var förutseende och hittade ett paket räkor i frusen, och köpte ett paket när jag lämnade sigge på hockeyträning. De hade tinat. Och jag skulle skala. För att få äta i lugn och ro. Vi skulle dela upp i lika högar för att slippa huggsexa. Möjligtvis skulle man få trada… Jag skalade första påsen. Drack ett glas vitt. Anders är på innebandyträning,  och klara bakade baguetter,kokade ägg och gjorde aioli. Andra påsen hade frostskadade räkor… anders får köpa en påse till på vägen hem. Vi får snabbtina och snabbskala. Klockan är 20.30. Jag försökte ge killarna lite stödfodring - men ingen vill ha… 
(null)

Och någonstans där fick klara besked om att hon "bara" är förkyld - ingen ny covid. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback