2/2; torsdag

En löptur. I snö. I den Arla morgonstunden. #rsd556. 
En sjua i kemi - två laborationer. 
Två åttor i biologi - dissekering av hjärta, lungor, lever, njurar, luftstrupe…
(null)

Hämta Linus som inte hade lektioner i eftermiddag - en macka i farten. 
En biologilektion. 
Ett utvecklingssamtal. 
Och så kommer en lärare och pratar om en lektion. Hon "spyr" ut hur "mina" elever har betett sig. Jag lyssnar. Och sedan kan jag inte hålla mig - "det är inte mina barn", "jag är inte ansvarig för dem", "vad vill du att jag ska göra?". Det är andra veckan i rad. Hon är vikarie. Hon ska ha dem en vecka till. Det är klart att jag kommer prata med dem. Men hur ska det hjälpa? 
Ett utvecklingssamtal till. 
Och sedan stallet. Blyte hade skadat sig i hagen när han drog av en sko. Det blev ett sår som blödde. Såret var dock inte så stort som det såg ut - men han fick vila ikväll (jag red Nero istället). En häst hade en hovböld som hade skurits upp. En tredje häst hade veterinären tittat på pga en hämta i början av veckan. Och så hade det var en "översvämning" i stallet under natten. Och vi behövde brodda våra tre hästar innan ridning. Och det visade sig dessutom att även Acke hade dragit av dig en sko och behövde en ny sko innan ridtur. (null)
Pigga hästar på vintervägar. Under stjärnor, i pannlampesken. 
Flygande Jakob till kvällsmat. Lakers mot Malmö (just nu ligger lakers under med 3-0). 
En dusch. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback