25/11; lördag

Jag ville se fram mot en kväll i soffan. Hockey på tv. Klara och jag i soffan. Ett glas vin och ljus tända. Vi skulle klicka hem några julklappar medan killarna var på hockey. Men det blev ändrade planer. Klara skulle in till stan. Jag missade halva matchen…
Jag vill se fram mot saker. Men just nu är det inte så mycket jag ser fram mot…
Ridturen? Nä, det som förr var förenat med hästar, mål och vänner - är mer ensamt, tungt, kallt och jobbigt just nu. 
Julen? Nä, jag skulle vilja se fram mot julen, att köpa julklappar, baka mamma bulldegs lussekatter och sätta upp stjärnor - men jag ser mest det jag måste göra innan - alla betyg som ska sättas, fönster som borde putsas och julklappar som ska tänkas ut…  
Jobbet? 
Innebandymatcher? Speakeruppdrag?Hockeymatcher? Löpturer? Ett glas vin? Ett träningspass? 
Jag vill brinna! Men jag vill inte brinna upp… 
Vad brinner jag för nu? 
Vad blir jag glad av? 
Vad vill jag göra? 
Vad ser jag fram mot?  (null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback