17/9; söndag

Klockan är 9. Jag sitter i tipshallen. Det är innebandycup. 
Anders har kört upp Linus till vallen för att klippa. 
Klara ska spela match. 
Och om sigges lag inte går till final - kanske han hinner spela en fotbollsmatch. 
Anders har ett innrbandymöte. Och gubbinnebandy.
Ikväll har jag gympa. Jag sprang på morgonen. Kanske hinner jag rida också? Kanske inte…
Jag hann, nästan, dammsuga nedervåningen på 11 minuter. Sjuk hjärna när dammsugning gen blir en match. En möjlighet att vinna. Jag får fortsätta senare. Men jag hann tömma tumlaren för att det som ligger i tvättmaskinen ska kunna kastas in där när den är klar. Jag hann plocka undan i köket. Och snabbstäda toaletten. 
(null)
I fredags när vi körde ner till ekö, sprang jag i Karlshamn när klara och Elin handlade. Jag hamnade på flera återvändsgränder och fick springa i ett dike vid en större väg. Jag skrev till klara att jag väntar vid Statoil. 
När vi kom till matvik insåg jag att vi hade glömt tanka… 
Vi kom ut tilll ekö. Jag hittade någon deciliter bensin till gräsklipparen som jag tog med som reserv. Vi klarade oss utan att tanka…



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback