16/8; fredag

Ni vet.
När man kommer hem från jobbet. Lite senare än tänkt. "Jag ska bara…" (… och man ändå inte känner dig klar….)
Och är upp i varv. 
Då händer det saknar när man kommer hem. Snabbt. (Och det är bäst att passa på innan pulsen går ner och helgkomsn slår till.) kylskåpet rensas. Blommor ansas.  Två avfallspåsar med kantareller förvälls och fryses in.  Posten och Tvätt sorteras och en ny maskin sätts på. Toaletten sveps över. Bänkarna putsas. Filtarna viks. Golvet dammsugs snabbt. Allt går fort. 
Och plötsligt. Undra när jag andades senast? Pulsen är hög. Men tröttheten kommer. Två morgnar den här veckan har jag fått starta dagen med en migräntablett - när gjorde jag det på semestern? 
Jag sjunker ner. Andas. Och tänker att jag har varit väldigt produktiv i veckan. Jag är inte klar… 
(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback