effektiva jag?!

Jag är en effektiv människa - vill hinna mycket på kort tid... Jag tycker att det är jobbigt med osmidiga, offektiva och omständiga människor. Men jag har tvingats att själv bli en?! Med en bebbe på höften och ett barn i hasen eller i takkronan eller  var hon nu kan tänka sig att befinna sig just nu - så är det inte så lätt att samtidigt måla källaren (som är vårt senaste projekt). Jag vill oxå pyssla, fixa, jobb, dona - känna att jag är duktig... Jag Vet ju att Någon måste ta hand om barnen, och i många fall är det lättast att det är Jag och Anders är oftast bättre (och längre) när det gäller praktiska saker som iu detta fallet Måla. Men jag har svårt att koppla av - känner mig lat och oeffektiv - och förresten kan man kalla det för att koppla av när man passa barn (idag sover inte ens Linus!)? Nä, säkert inte - säkert gör ingen annan det - bara jag! Dessutom vet jag ju innerst inne att jag är Duktig - jag tar hand om det Viktigaste vi har - våra älskade barn!

Regnet öser ner. Ikväll är fest hos Anne och Olof. Och idag är det Ett år sedan +:et!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback