"Ring!"

"Ring om det är nåt!"
Jag vill ju att du ska vara Här!
Jag vill oxå sitta på ett plan påväg till Norge - kanske inte för att jobba, men för att få sova själv en natt... Få sova ostört - utan att vakna av att ett barn kräks eller ett barn behöver mat...
Träffa människor.
Bli sedd som en tänkande person - inte som en ammande kossa...
Jag Vet att du inte gör det av egen vilja - det är ditt jobb. Du hade hellre varit hemma.
Men just Idag hade jag gärna bytt! Inte för alltid - Jag hade Aldrig kunnat åka iväg Varje vecka från min Älskade familj...

Men efter natten - då Klara återigen kräktes, bara en gång. men den gången missade hon inte en enda kudde (fem stycken) eller något täcke (två stycken) eller något lakan, eller sig själv...
Jag var nere för att hämta en spann eftersom hon klagade på att hon hade lite ont i magen - och när jag kom upp var vår säng nerspydd.
Jag väckte Anders, som hjälpte till att sanera sängen, medan jag duschade Klara. Men han glömde att ta bort örngottet på just den värsta kudde och jag la mig glad (?) i hågen och trött (!) för att ge Linus mat, som just hade vaknat av allt stök, och upptäckte Missen! Blörk! Jag bad honom Tänka! Vid det här laget var jag sur både på Klara (fast det vet jag egentligen inte varför) och på Anders - men mest på kräken...

Vi somnade om - även om jag låg länge innan för att vänta på Nästa kräk... Men den kom inte... Peppar Peppar!
Anders åkte tidigt till Norge.
Vi vaknar lite senare. Klara får vara hemma från dagis. Hon har Längtat så mycket efter att få gå dit igen...
Och så fick jag ändra alla planer. Jag skulle äntligen åka till MVC på efterkontroll (kondomer i all ära, men de är jobbiga att använda och en lustdödare, både till lukt och sätt), och så skulle Linus få sin spruta, och efter det hade jag några ärende att fixa. Nu blev allt inställt. Jag ska försöka roa en Pigg Klara hela dagen, som till på köpet blev sur för att hon inte fick åka till dagis eller till mormor (Humpe och Hedda kom till mormor igår och jag vill ju inte att hon smittar ner dem...)! MVC-besöket blev framflyttat Tre veckor - jag började nästan gråta...
Anders ringde... och sa "ring om det är nåt!"...
Nu är det dags att lägga i en ny tvätt,
ta hand om en skrikande Linus,
roa en Liten Klara,
och försöka se dagen från den ljusa sidan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback