En dikt till...

Är? 

Jag är en uttorkad blomma -
med oändlig törst efter allt,
livet. 

Jag är en trasa -
suger åt mig allt vad jag hör,
och ser. 

Jag är barnet självt -
med dålig humor,
och kräver uppmärksamhet. 

Jag är vuxen -
med egen vilja,
som kräver självständighet. 

Jag är en repa i en skiva -
jag står kvar på samma ställe
om ingen rättar mig. 

Jag är ett däck -
går luften ur mig
stannar jag. 

Jag är en åsna -
dum,
och envis. 

Jag är en häst i sken -
i ständig rörelse,
och omöjlig att sätta sig på. 

Jag är en katt -
kelig,
flexibel. 

Jag är en isbit -
med ett ständigt begär efter värme
för att smälta. 

Jag är en cigarett av big size -
kan tändas på,
och glöda länge. 

Jag är en hund -
trogen
och följsam. 

Jag är en tiger -
ständigt på min vakt,
ständigt på jakt. 

Jag är en Kpist -
skyddande,
dödande. 

Jag?
Är jag allt eller inget? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback