näst sista dagen 2006

Vi vakande av klockan idag halv åtta och Anders steg upp. Vi hade inte fått tag på Klaras kompis, så jag tänkte stanna hemma med barnen. Då ringer telefonen och kompisen ringer och Klara är så välkommen. Snabbt väcker vi barnen och får i oss lite mat och Klara åker till kompisen och vi åker till skogen. Träningen gick bra. Sedan ska vi åka till Helen och hämta resesängen som linus ska låna över nyår - de fick inte plats med den i bilen, och just då har Elin fått kräksjukan och vi inser att det inte blir något nyårsfirande i Getamåla - vår tradition sedan Klara och Erik föddes. Vi åkte hem och hämtade Klara och fortsatte fäörden mot Winninge. Trots att vi bor så nära varandra nu, så är besöken sporadiska och väldigt sällsynta, tyvärr... Vårt lilla söta gudbarn  har hunnit bli riktigt stort!

Nyårsfirandet blir i Moheda - eller åtminstånde äter vi där innan vi beger oss hemåt framåt läggdags.

Blev påmind om (ibland hade det varit enklare att inte veta, förtränga...) att det var ett halvår sedan mamma dog. Minns dagen så väl... Men som Louise Hoffsten just sa på TV: "Jag valde livet - och nu måste jag leva..."

Kram

Kommentarer
Postat av: Helen

Så trist att nyårsfirandet blir inställt. HATAR kräksjuka... Nu ser jag fram emot Ulla nästa vecka-försöker vara lite positiv! Så har jag ju en jättepåse LG också att ta fram. Tur i oturen att jag inte köpte en endaste löstand! kram Helen

2006-12-30 @ 18:49:44
Postat av: Lisa

Ja du, jag hoppas ni andra klarar er. (Du vet ju mina äckelkänslor inför kräksjukor...) Vårt firande får vi ta nästa vecka! Kram på avstånd!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback