Begravningen

Solen sken.
Blommorna var vackra.
Tommy och Linda sjöng så fint - SOm en bra över mörka vatten, Tro och Tears in heaven.
Många människor hade samlats för att ta ett sista farväl av min älskade mamma. Jag Kan inte ta ett sista farväl. Kan inte tro att jag har sett henne för sista gången. Jag såg när bårbilen körde ut henne till kyrkan och jag såg när hon lämnade vår lilla by i bilen, en sista gång... Tårarna brände.
Barnen släppte ballonger på kyrkogården efteråt.
Vi samlades hemma hos oss och grillade korv, drack vin, öl och whisky, och åt tårta.
Det var en fin dag.
Så mycket värme.
Så mycket kärlek.
Så många tårar...
Det var bara ett fel - mamma saknades.

Men dagen var inte fullt så jobbig som jag hade trott. Jag tog mig igenom begravningen, jag kunde stå upp, kunde andas, kunde skratta... Livet går vidare... Nu ska vi försöka hitta en vardag - utan mamma. Utan Klaras bästa vän... Humpe och Malin åker nog hem ikväll. Allt ska återgå till det vanliga - fast inget är som vanligt... Hon som alltid har funnits, finns inte mer.

Tack alla som tänkte på oss i går, som gav oss värme och kärlek, som gjorde dagen till en fin dag, trots allt!


Kommentarer
Postat av: Hanne

Ytterligare tankar fanns hos mig i natt, Eva besökte mig många gånger i mina drömmar och i dag har vi seglat och njutit av det bästa Eva visste, Blekinge skärgård.

Vi får höras igen, eftersom en stoooooor fest närmar sig. Ja så stoooor att det knappt för plats o:n, Klaras fyra års kalas. Vi hoppas att ni orkar mer det, för det är en härlig tjej som vi verkligen vill fira. Lilla kloka Klara!

2006-07-14 @ 21:34:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback