Min älskade mamma...

finns inte längre med oss, hon finns hos Tjipp. Han somnade in, för att Aldrig mer, vakna i natt. Vi hämtade hem henne från sitt kära Ekö i går kväll, då hade hon varit dålig sedan söndags.  Influensa, trodde hon... Men hon hade svårt att gå och prata igår när vi hämtade henne, men hoon hade insann fått i sig vätska, med citron och salt. Hon ville inte åka till sjukhuset, trots att vi tjatade, hon ville somna i Sin säng... Och hon somnade - för att Aldrig mer vakna... Pappa hittade henne på morgonen. Så ofattbart. Så groteskt. Det gör Så ont. Hon fattas mig. Det skär i bröstet. Hon har alltid funnits och nu finns hon inte. I det Lilla, i det Stora - för oss och våra barn. Det funkar inte. Inte mamma, som var så full av Liv, Skratt och Kärlek!
Jag kommer Alltid att ångra att vi inte åkte till sjukhuset direkt. Jag Vet att det var Hennes vilja, jag Vet att det kanske inte hade gått att göra något - men Kanske hade hon blivit bra - kanske hade hon kunnat leva i 25 år till. Hon blev inte ens 60...
Min Älskade mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback