Linus

Linus

Det regnar idag oxå. Linus ligger ute i sin vagn. Under regnskyddet. Babyvakten slår på hela tiden eftersom det rengar på plasten.
Klara är på dagis. Och Anders är i Norge. Jag är den "ensamstående" mamman igen. Njuter av tystnaden nu. Snart ska jag hämta Klara från dagis igen. Sedan är det Klaras gympa ikväll innan vi ska på Me&I-party.

Ibland undrar jag hur vi tänkte när Anders tog jobbet i Norge... Jag hade Aldrig kunnat tacka ja till ett jobb som innebar att vara borta från min nyfödda tre dagar i veckan... även om jag inte ammade. Var ligger skillnaden - man/kvinna? Karriär? Men det går bra - jag har två "snälla" barn, snäll mamma som ställer upp om det behövs... men det är synd om Anders... Denna häftiga känsla med ett litet nytt Liv. Jag är glad att det inte är jag som är borta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback