4/9; meningen med livet...

Jag har fällt många tårar idag. Kanske beror det på att jag har träffat många, för första gången, sedan mamma dog. Var inne en sväng på jobbet - och många beklagade. Var och sjöng med Limpan i kyrkan - och träffade bekanta. Var och tränade - drog ut benet. Börjar bli bättre, men inte helt bra. Lumpan somnade i vagnen under träningspoasset - lilla guldklimpen! Men som sov oroligt i natt ett par timmar. Var nere på stan och köpte en liten present till bebben. Hämtade Klara på dagis. I kväll ska vi till farmor och farfar, de har bjudit K på cirkus. Ute är det blåsig, sol ibland, men stundtals hänger regnet i luften. Såg en lapp i kyrkan; "Vad är meningen med livet?", det skulle vara någon slags samtalsträffar om detta och andra saker, kändes som om det var riktat direkt till mig. Har svårt att se meningen med livet. När morfar dog så hitatde jag min sanning; "att glädja andra, och ha roligt under tiden" - efteråt spelar det ju ingen roll hur man självv har haft det, om man inte glädjer andra. Men den sanningen är svår nu - jag kan knappast glädja någon när jag bara är deppig, ledsen och tårarna väller upp i ögonen titt som tätt...

Lilleman sover, Klara tittar på Ronja, och jag ska sätta på en balja te...

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback