tävlingen

Det började med sök i en bråtig skog - massa träd som fallit offer i skogen - han missade oturligt nog en fig, vilket han inte brukar. Det resulterade i 6 och 6,5. Han hade dessutom haft några grunda slag. Och i och med det är man borta...

Men tävlingen fortsatte med uppletande - där han fick fyra föremål, men var tvungen att sprutlackera (eller som det stod i papperna "förorenar" och "bajsar") lite, och betygen blev 8or.

Lydnaden:
fritt föl: 8 8 gnäll, pendlar lite i postition, sitter snett
ink 9 8 något sent ställande och läggande
framåtsändande 6,5 6,5 ngt långt ut, startskall, dåligt tempo i ink.
kryp 8,5 7,5 gnäller, dk
skall 9 9 trög start (ylar), studsar ngt
metallap. 9 9 tempo in
tungap. 9 9,5 lite ljud vid gripandet, tempoväxling
hopp 10 8 islag
stege 9 9 orolig start
platslig med skott 10 10

Hyfsad rad trots att han fortfarande inte gör det så bra som han kan!

Ingemar i träningsgruppen blev uppflyttad till elit - nu är vi nog en av södra sveriges bästa sökgrupper! 4 elithundar + en som är där ibland och en som knappt har tävlat alls och Hiho som är i högre som i stort sett slutat tävla!

Helgen har varit skön. Vår! Kram!

Kommentarer
Postat av: Carolina

...o i den sökgruppen har vi fått "gästspela". Känns härligt med så duktigt folk omkring. Tack för att jag fick vara med trots att jag inte fortsatte!

2007-03-25 @ 21:07:05
Postat av: Hanna

Underbara vårbilder!!! Det är så härligt! Och förståss ännu härligare i vederslöv! Jag är på massagekurs i två dagar så nästa gång vi ses kanske ni kan ställa upp och lämna era kroppar till mitt förfogande! Kram

2007-03-26 @ 21:15:54
Postat av: Helen

Hoppas Keno inte sprutlackerade hallen efter alla våfflorna. kram Helen

2007-03-27 @ 10:31:44
Postat av: Lisa

Helen! Skojar du att han höll på att göra - tre gånger var jag uppe den natten med honom! I natt har han sovit gott!
Carolina! Du är välkommen - och även om du inte vill träna sök, så kan du passa på att fika - det blir ju många uppflyttningsfikor i gruppen!
Hanna! Du är välkommen till Vederslöv när du vill! Vi längtar efter dig - jämt! Och nu ännu mer än tidigare! Massage! Det kan min onda kropp behöva!
Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback