29/11; torsdag

Ännu ett vardagspussel är lagt. Alla bitar fanns där idag oxå! Jag pustar ut!
Göra mig i ordning - frukost, håret, lite smink och tandbortsning.
Fixa i ordning barnen - Linus hade bajsat och blev sur för att han inte fick ta med sig några bilar till dagis.
Lämna Linus på dagis.
Lämna Klara på dagis.
Åka till jobbet.
Låta en elev skriva ett matteprov.
Ha två lektioner. Rätta matteprovet mellan de två lektionerna.
Fundera över niornas genetikprov nästa vecka.
Lunch.
Resurstid i matte.
Mattelektion.
Planera.
Hämta på dagis - först Klara och sedan Linus.
En kopp te och gårdagens Grey - mös med Linus medan K gick till grannen.
Linus trillade ner från soffan när jag var uppe och hämtade en nagelfil - slog sig på läppen så blödde forsade.
Pratade med Margareta.
Ringde Helen.
Körde Klara till gympan.
Lagade soppa och plockade undan lite.
Anders kom hem.
Marianne och Tommy kom och åt lite efter att ha hämtat K på gympan.
Nu har Linus lagt sig efter en flaska välling och Anders har åkt på innebandymatch. Klara hade duschat och krupit ner i sängen.
Snart läggdags för mig - men först ska jag nog sätta mig framför TV:n och läsa dagens tidning?!

Gårdagens ridlektion gick bra och var rolig. Imorgon har jag en halvtimmes Alltid och en halvtimmes handledartid. Och så bjuder visst skolledningen på adventstårta! Kankse passar jag på att ta en liten sovmorgon med barnen och sedan en liten runda i dagsljus med hundarna när jag lämnat barnen? Eller skulle jag fixa små julklappar till adventskalendern? Var är adventskalendern förresten? Eller skulle jag försöka få färdigt provet i genetik, matteprovet till åttan och nian eller skulle jag försöka få till en avslutning på hundkursen? Kanske planera biologin för sjuan? Hmmm... jag har nog att göra imorgon oxå!

Kram

Kommentarer
Postat av: Helen

Det verkar som din morgondag behöver många timmar! Glöm inte äta! kram Helen

2007-11-29 @ 20:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback