12/10; ingen rättvisa

Jag har sagt det förr - det finns ingen rättvisa - men än finns det tro, och hopp.

Jag vet att jag har skrivit den förr, men idag behövs den:

Tro/Marie Fredriksson

Jag vill känna tro
Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro
I en vintervärld, finns det någon tro?
Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten
Känna tro igen

Drömmarna vi har känns som bleka höstar
Där har sommaren redan regnat bort
Det spelar ingen roll hur vi gråter våra tårar
Svaren är en viskning i en värld långt bort

Tro
Jag vill känna tro
Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro
I en vintervärld, finns det någon tro?
Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten
Känna tro igen

Att vilja men inte känna är nog så svårt
Att se men inte höra
Du vände dig bort
Du sa: Inget här är givet, för sådant är livet
I mina ord finns ingen önskan eller någon lust och längtan

Tro
Jag vill känna tro
Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro
I en vintervärld, finns det någon tro?
Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten
Känna tro igen


Nu är det snart dags att väcka lillebror - vi fick sovmorgon idag. Igår var Sandra och Eric här och vi försökte samla oss och prata bröllop. Ett ljus i mörkret. Ridningen i onsdags när vi hoppas gick väldigt bra. Jag hade flyt och känslan fanns där, det var länge sedan det var så roligt att hoppa! Men en tjej trillade av Oscar, hans om jag trillade av i våras. Det är tredje personen på ett halvår som i vår grupp trillar av honom...

Jag vill ge alla en kram som behöver det.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Den låten sjöngs på min kompis begravning och för var gång jag hör den sätter sig en rejäl klump i halsen och allt bara stannar upp- så även nu.

Oskar, Oskar...jag säger då det. Han vet minsann hur han ska göra. Vem var det som åkte av den här gången då?

Kram på dig Lisa!

2007-10-12 @ 16:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback