Fina texter...

Jag ser dej ängel

Jag ser dej ängel, jag vet att du är där..
att du mej hämtar och att du vet när
Jag ser dej ängel... jag vill inte gå
Låt mej få leva men var hos mej ändå.

Du vet min längtan, min rädsla är stor
men hjälp mej att våga, att jag söker och tror
Du ser mina drömmar, du vet vem jag är
Jag hoppas du väntar och att du är där

Om det finns ett öde bestämt sen' förut
som mäter ut tiden, när allting tar slut
så låt mej då älska det liv som jag har
Låt mej få känna och veta och finnas och vara.
Hjälp mej att leva...

Åh jag ser dej ängel, jag vet att du är där...
och att du väntar och att du är när.
Men hjälp mej att leva och att livet är så
att när tiden är inne är jag redo att gå

... så låt mej då älska det liv som jag har
och låt mej få känna och finna ett svar
jag ser dej ängel, jag vill inte gå
låt mej få leva men var hos mej ändå.

Du vet min längtan, min rädsla är stor
men hjälp mej att våga, att jag söker och tror
Du ser mina drömmar, du vet vem jag är
Jag hoppas du väntar och att du är där

Artist: Ainbusk Singers
Album: Stolt


Någon annan gång, någon annanstans

Det var ett år sen nu
som du fanns här hos oss
Du lämnade allt bakom
när du lämnade oss

Till himlen kom du först in
och här står vi ensamma kvar
och saknaden dröjer sig kvar sen den dan

Alla dem tankar som finns här inom mig
alla dem minnena
Jag glömmer aldrig, glömmer aldrig dig

Någon annan gång, någon annanstans
ska vi ses igen
Någon annan gång, någon annanstans
ska vi ses igen

Om du var här just nu
om tiden den ej gått så fort
så mycket som vi skulle
vi skulle ha gjort

Fastän livet går vidare
nästan som förut
Jag är ingen tvivlare
för jag vet det tar aldrig,
det tar aldrig slut

Någon annan gång, någon annanstans
ska vi ses igen
Någon annan gång, någon annanstans
ska vi ses igen

För jag vet det tar aldrig,
Det tar aldrig
Det tar aldrig slut...

Någon annan gång, någon annanstans
ska vi ses igen
Någon annan gång, någon annanstans
ska vi ses igen

Vi ska ses igen...

(Till minne av Henric)

Text & musik: Stefan Almqvist - Peo Tyrén
Artist: B.I.G. (Brothers In God)
Album: "Ingen annan väg"


När det otänkbara händer

När det otänkbara händer
Som ingen människa kan förutse
När ödet ger dig en hand
Du aldrig velat se
Och kan någon se någon mening
I något av det som sker
Varför drabbades just du?
Varför just här och nu?

Och du har en lång, lång väg framför dig
Som du aldrig tänkt att gå
Man får ta ett steg i sänder
Vad ska man annars göra
När det otänkbara hänt

Och inget hörs och inget syns
När en värld plötsligt bryts itu
Och dagar kommer och dagar går nu
Solen skiner som förut
Det är något vi gärna glömmer
Det här livets bräcklighet
Och för dom som lämnas kvar
Bara frågor inga svar

Och du har en lång, lång väg framför dig
Som du aldrig tänkt att gå
Man får ta ett steg i sänder
Vad ska man annars göra
När det otänkbara hänt

Hör, du kommer klara det här
Ge den det den tid det tar
För varje vilsen människa
Finns en väg tillbaks, tillbaks

Och du har en lång, lång väg framför dig
Som du aldrig tänkt att gå
Man får ta ett steg i sänder
Vad ska man annars göra
När det otänkbara hänt

Artist: Mauro Scocco
Album: Herr Jimsons Äventyr, 2005


Gråt

Vad har du varit med om,vad är det som har hänt
Hela du är stel av rimfrost, ditt ansikte är spänt
Du kan inte bära det inom dej länge till
Du kan inte tysta det hur gärna du än vill
Så låt det falla ner, låt det få ett slut,
låt dej svepas med, låt det forsa ut

Som gråt, gråt, bara gråt,
låt det strömma du kan aldrig glömma

Du har försökt fly undan, låst in dej i en borg
Men vem som helst kan se ditt hjärta, ditt bröst är fullt av frusen sorg
Ingen kan leva sitt liv på en öde ö
Pressar du ner allt igen kommer du att dö
Så låt dej sköljas bort du har lidit nog,
tina upp denna, frusna flod

Gråt, gråt, bara gråt,
låt det strömma du kan aldrig glömma, bara gråt

Kom i min famn och låt allting brisera
Du bär på en värld och du förmår inte mera
Låt regnet falla, låt vågorna svalla,
gråt alla sår från helt bortglömda år

Bara gråt, bara gråt, gråt,
låt det strömma du kan aldrig glömma

Text, musik & artist: Peter LeMarc
Album Sången dom spelar när filmen är slut, 1991

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback