Farväl...

Farväl av Uno Svenningsson
album: Due (1996)

Var finns du nu min älskade vän?
Ditt skratt, dina ögon, ditt ljus
Var finns du nu?
Sorgen skymmer min blick
Men jag kan se dig överallt där jag går

Farväl, älskade vän
Farväl, kanske vi möts nån gång igen
Var finns du nu?
Jag kan inte förstå
Att jag aldrig får se dig igen
Men i mina minnen där finns du
Jag kan se dig så tydligt och klart
Din kärlek fyller alla tomma rum
När dagen är slut

Farväl, älskade vän
Farväl, kanske vi möts nån gång igen

Farväl, älskade vän
Farväl, kanske vi möts nån gång igen


En händelse fick mig att bli mycket äldre än vad jag är... Den fick mig att tveka på livet. Fick mig att inse hur skört livet är. Lärde mig vad saknad är. Men jag kan fortfarande inte förstå - att jag aldrig får se min mamma igen. Jag drömmer om henne. Det är så verkligt. Där finns hon som hon fanns. I mina minnen finns hon.

Det här är en riktigt fin låt. Lyssna på den om du har möjlighet.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hon finns hos mig också, ständigt, så verklig, närvarande.
Kram och kärlek

2008-04-15 @ 22:10:21
Postat av: Hanna

Du är fantastisk min älskade syster

2008-04-15 @ 22:13:40
Postat av: Lina

Ja den är verkligen fin Unos låt. Mamma Eva finns
kvar i mina minnen
också och ibland känns det som om hon fortfarande lever, man vill ju så gärna att hon skulle leva. / Lina

2008-04-16 @ 10:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback