Kärleken väntar; en konsert

Vi lämnade barnen till pappa och åkte på konsert i Gårdsby krka. Fina låtar. Här kommer ett axplock.

Ingen kan älska som vi/Grace

Jag lämnar ensamheten bakom mig
Någonstans
Som om den inte fanns
Den första resan tar jag inom mig
Slår upp mina ögon
För en annan värld

Ingen kan älska som vi
Ingen kan älska som vi

Bortom låsta portar finns ett lyckans land
En ändlös tid av kärlek trevar sig fram

Ingen kan älska som vi
Ingen kan älska som vi
Ingen kan älska som vi
Ingen kan älska som vi
Ingen kan älska
Ingen kan älska
Ingen kan älska som vi
Ingen kan älska som vi
Ingen kan älska som vi
Ingen kan älska som vi
Ingen kan älska
Ingen kan älska
Ingen kan älska

En tjej och en kille sjöng - tjejen var Riktigt duktig!

Ung och stolt/Eva Dahlgren

jag är marken under dina skor
jag är dammet och smutsen
ängar om våren
jag är upproret där friheten bor
jag är syret ni andas
jag är ljuset ni drömmer
allt lever i mej
ung och stolt
jag är en krigare
med en tro på mej
går livet vidare
arvet från en annan tid
i mina ådror flyter synden
men jag tar inte mitt liv
som ett straff
som en tunnel till evigheten
vad är den utan mej

ung och stolt
jag är en krigare
med en tro på mej
går livet vidare

aldrig ett erkännande
förrän blicken är grumlig
och tanken har stelnat
om jag lägger mej ner för att dö
och hämnas med livet
det enda du gett mej
skyll inte på mej
du är en del av mej

Tre duktiga dansare gjorde det spännande at titta på!

Dumpa mig/Veronica Maggio

Tog tåget ner, du skulle dumpa mig
Bättre på plats än genom telefon
Jag visste inte vad som väntade
Första semestern på fyra år
Som jag förstod var vi förälskade
Du sa att ingen varit så bra som jag
Vi talade om allt och älskade
Jag låna pengar och kom till din stad
Varför ska man tänka på nån annan än sig själv
Ego

Nananana du skulle dumpa mig (dumpa mig)
Bättre på plats än genom telefon
Nananana du skulle dumpa mig (dumpa mig)
Bättre på plats än genom telefon

Gick till ditt jobb jag skulle hämta dig
Du bad mig vänta på dig utanför
Redan då förstod jag att nånting förändrades
Din blick var annorlunda än jag kom ihåg
Jag fråga vad det var du svarade
Det fanns en på ditt jobb du tyckte bättre om
Så du bad mig komma hit för att få dumpa mig
Du sa bättre på plats än genom telefon
Varför ska man tänka på nån annan än sig själv
Ego

Nananana " -du skulle dumpa mig...

Lämna mig inte här/Eva Dahlgren


Du och jag vi låter åren gå
bränner kärlek för ett liv
tyst ber vi om lyckan
du och jag vi andas bara luft
den andre andas ut
du andas rädslan i mitt liv
i samma andetag
meningen med mej

lämna mej inte här,
lämna mej inte här,
lämna mej inte här,
lämna mej inte här

du och jag vi lever kärlek
som om döden är det enda slut
som finns
låt det vara så

lämna mej inte här,
lämna mej inte här,
lämna mej inte här,
lämna mej inte här

Ge det om du kan/Lisa Ekdahl


När en oförtjänt föraktad söker skydd
När nån ropar kom, och ge en krympling stöd
När en törstande gråter för vatten
och en hungrande ber dig om bröd

Ge det om du kan
Ge det om du kan
Ge det om du kan

När nån ber om hjälp att falla ner på knä
Nån som tror sig vara själsligt invalid
När någon ropar, jag vill bikta mig i natt
Vem kan då låna mig sitt öra och sin tid

För allt vi får är lite utmätt tid
Våra öron, våra kroppar, våra händer, våra munnar
Vår tilltro och vår tillit
Och de ljus som lyser upp våra ansikten
den lilla tid vi fått

Ge det om du kan...

När nån ropar, här finns oläkliga sår
Dom är fula, vill nån kyssa dem ändå
När nån ber om mer som redan står i skuld
När nån ber dig ge fast du inget kan få

Ge det om du kan...

När nån säger, du min verklighet är skev
Jag anar att jag inte riktigt vet
Vad är det där som lyser upp ditt ansikte?
Ge mig av din ljusa hemlighet

Ge det om du kan...

För allt vi får är lite utmätt tid...

Ge det om du kan?

Låt kärleken slå rot/Ted Gärdestad


Jag vet att du tvivlar på din verklighet
Efter all förlorad identitet
Men som ett träd som blommar på en asfaltgård
Vill jag krypa fram när det är svårt

Oh du låt kärleken slå rot
Och växa sig stark
Fast livet kan ta emot
För hur ska vår ensamhet ta mark
När ögonen tror att ingenting gror
För en gångs skull låt kärleken slå rot

Se hur molnen hopas för att finna tröst
Ingen vill va ensam när det blir höst
Men ingenting kan smälta frosten på min kind
Mer än dina ord att du är min

Oh du låt kärleken slå rot
Och växa sig stark
Fast livet kan ta emot
För hur ska vår ensamhet ta mark
När ögonen tror att ingenting gror
För en gångs skull låt kärleken slå rot

När du ligger vaken och längtar efter kraft
Och den trygga famn som du aldrig haft
Som ett hav som rullar in mot naken strand
Vill jag svalka av din hela hand
Oh du låt kärleken slå rot
Och växa sig stark
Fast livet kan ta emot
För hur ska vår ensamhet ta mark
När ögonen tror att ingenting gror
För en gångs skull låt kärleken slå rot

Sen var det en av mina absoluta favoriter - Tro/Marie Fredriksson.

Kärleken väntar/Kent

Brinn pengar brinn
Jag lovar du betyder nånting
Du orkar ta dig igenom det här
Du räcker till, så var den du är

Brinn pengar brinn
Jag vet att du är värd någonting
Du är hoppet i ett IQ-fritt land
Du är drömmarna jag drömmer ibland

Visst känns det som att kärleken väntar
Visst känns det som att kärleken väntar

Brinn hjärtat brinn
Du vet du kan förändra allting
Det blåser genom staden i natt
Hör du sanningen, den lät som ett skratt

Brinn hjärtat brinn
Vår fiende är rädd om sitt skinn
Det räcker med en gnista ett bloss
Dom skulle vilja vara som oss

Visst känns det som att kärleken väntar

Vi fick gå ut i regnet och tro att vi var mirakel som väntar på kärleken!

Miraklet/Tomas Di Leva
Jag är så glad för du är hos mig
du fångar mig med varje lek
och vad som helst kan alltid hända
för i vår dröm är allting smek
jag kramar dig igenom rymden
du strålar gul, jag skrattar blå
och vi följs åt i evigheter
en glitter vind som är vi två

refräng:
du och jag är miraklet här
du och jag är miraklet här
du och jag är miraklet här
du och jag är miraklet

Jag föds i varje blick du ger mig
jag ger dig allt, du ger mig mer
du ler så varmt åt mina tankar
sen den där dan då ja sa hej

refräng

Tänkvärda ord blandades med fin musik. En trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback