Anders fogar; 18 maj

Anders fogar; 18 maj

Igår åkte vi till Ekö - efter att ha varit på Jacobs kalas, ätit god mat, supergoda spenatvåfflor (kan verkligen rekomemnderas!), potatis och kött samt marängswiss, spelat en grym fotbolsmatch, skrattat och haft trevligt... (Det finns En familj som Är mänsklig - som man inte tror gör misstag, men som Gör det, och som berättar om det, så tårarna rinner på de som lyssnar och det är familjen Sjödahl! I veckan hade de misslyckats med en sprängning med snigeldynamit - det hade jag nog trott att bara vi gör och om några, så absolut inte de! Och de hade försökt med ett borr - men det gick sönder... De hade glömt att stänga av vattnet när de fyllde poolen så att de tömde brunnen... en häst hade fastnat i ett grimskaft med frambenet (OBS detta var inget som man skrattade åt, men det slutade lyckligt!). Ett besök hos en underbar familj! Tack Frida för allt! Just det vi åkte till Ekö... Skruvade ihop soffor, och Anders fixade antennen så att vi kunde titta på hockyn, och skruvade ihop en malmbyrå. Jag imponeras av Anders!

Idag fogade han, vilket syns på bilden. Jag klippte gräs. Och vi skruvade lådor och satte in hyllplan - satt in det mesta i hyllorna, plockade och fixade... Och så imponeras jag av barnen! De pysslar runt, gungar, ritar, hälsar på grannar och bara finns till! Och det är tur att man har snälla granar, som lånar ut kök, kokar kaffe, bakar bullar och pysslar med barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback