Anders 32årsdag

Idag fyller min älskade - mitt allt - år. Visst har han fått konkurrens av barnen - en han kommer alltid få väldigt stor del av mitt hjärta! Ofta får jag höra hur trevlig han är - senast av ett domarpar som träffat honom på tävlingar... Den här dikten skrev jag till honom för flera år sedan:

Du är min, jag är din.

Du känner dig ensam, jag känner mig övergiven av alla.
Du är känslig, jag är vek.
Du är reserverad, jag är vettskrämd.
Du är kelsjuk, jag är dökåt.
Du köper hus, jag lånar en lägenhet i andra hand.
Du har framgång, jag har tur.
Du är stressad, jag är alldeles hispig.
Du är intelligent, jag är listig.
Du är mänsklig, jag är djurisk.
Du har humor, jag är lustig.
Du är sällskapsjuk, jag är social.
Du är tankspridd, jag är virrig.
Du argumenterar, jag grälar.
Du blir arg, jag blir ursinnig, hysterisk.
Du gråter, jag blir melankolisk.
Du blir ängslig, jag får ångest.
Du genomgår klimakteriet, jag får en livskris.
Vad vore jag utan dig?
Vad vore vi utan varandra?


Idag hade Linus kissat på toaletten - han hade visserligen inte fått ner snoppen i toaletten, utan det kom på byxorna - men vad gör det?! Han har oxå sagt "vad är det" och flera andra treordsmeningar. Hoppas att det lossnar för honom nu. Ha en s skön helg.

Kommentarer
Postat av: Anne

Grattis Anders på födelsedagen!

Jag ligger hemma i influensa. Olof jobbar så pappa kom å hämtade flickorna så jag får vila lite :)

Men imorgon har jag bestämmt att jag skall vara frisk.

Olof fick sin sommar semester i slutet på september visst är det lysande. Stora grattis kramar Anne

2009-02-06 @ 17:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback