17/7; fredag

Idag har varit en riktig sommardag. Vi har haft besök sedan igår av Linda och Niklas. Idag var vi på utflykt till blåbärsön. Och så fick barnen följa med gummibåten som fästes efter trissen. I kväll körde jag över gästerna och sprang en runda med Stimma. Nu sitter vi och slappar framför TVn, dricker ett glas vin - och så tänker jag på de fina orden Linda sa om mig. Att hon, denna underbara människa, ibland tänker att jag är en sån skön mamma! Jag som så många gånger tycker att jag inte är tillräckligt närvarande, rolig... tillräcklig... Men visst är de en sån självklar del av mitt liv, vårt liv, inget konstigt - det är liksom bara livet. Okomplicerat. Det ska vara enkel. Mitt liv - vårt liv. Kärlek. KÄRLEK. Jag älskar mina barn. Jag älskar att vara mamma. ag är en effektiv människa, en effektiv mamma. Men ag leker kanske för lite emd dem? Aktiverar dem för lite? Jag är såklart inte fullkomlig, jag har fel och brister, och många gånger tar jag felaktiga beslut och ännu oftare (?) tar tålamodet slut. Men idag vilar jag i orden Linda sa till mig idag! Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback