27/5; snabbt inlägg från sidobänken denna onsdag

Fan. Jobbiga morgnar. Linus är på helvetiskt humör. Finns det andra barn som blir så arga/ledsna/besvika som han? Finns det fler som biter, river, sparkas och luggar sin mamma? Vill inte stiga upp. Vill dra täcket över huvudet - och får göra det en stund oxå. Och idag var han nöjd när han steg upp. Jag kunde byta blöja och ta på kläder rättså obehindrat (igår fick jag under stor protest på honom, men han hann klä av sig såväl kläderna som blöja medan hundarna sattes i hundgården) - han tog på sig ytterkläderna, men hann ta av sig dem igen innan tajkon kom iväg. Och sen var helvetet igång. Han vill inte. Vi åker iväg till dagis. Han vill inte stiga ur bilden, jag får mer eller mindre släpa/bära in honom under vild protest. Får av honom ytterkläderna innan man möts av en - stängd dörr. En stängd dörr. Inga välkomnanden ord, ingen hjälpande hand som hjälper en mamma med en hysterisk unge. Två fröknar, men båda står tafatta och tittar på detta spektakel. Min svett rinner. Tiden går. Det blir inte bättre. Jag vill att det hjälper oss. Försöker få honom att vilja vara där. Han gillar vuxna. Och han gillar dagis, men han vill inte bli lämnad. Min energi tar slut innan jag ens har kommit till jobbet. Mina tårar bränner. Hysterin är nära även hos mig. Mitt glada humör är borta... Hoppas att ni har haft en bättre start på dagen. Bryta ihop. Komma igen. Det kan bara bli bättre?

Kommentarer
Postat av: Helen

Kram på dig! Min h-morgon var igår. Astrid Lindgren lär ut så bra ord- igår blev jag kallad "djävelunge" av lilla E och sedan smällde hon igen dörren så tavlorna blev snea!

2009-05-27 @ 13:46:20
Postat av: Carolina

Vad är det dem säger? Barn som trotsar och bråkar med sina föräldrar är trygga barn. Ta en dag i taget! Kram!

2009-05-27 @ 20:33:22
Postat av: Pauline

Här hade vi en sån kväll igår...blev kallad dumdjävelmamma...Simon har varit hemma från dagis (Vattkoppor) i en vecka och börjar väl tröttna på att vara hemma...imorgon ska han dock tillbaka till dagis och då hoppas jag att humöret återgår till det "normala" igen ;-)

2009-05-27 @ 20:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback