28/5; torsdagen då Helen fyller år

Stolleproven fortsätter! Kanske är det bara för att jag ska ha en bra story att inleda varje lektion med? Kanske är det någon om spelar mig ett spratt? Igår Linus. Idag... bilen! Och sen Linus... Vi tar det från början!
Linus är på ett Bra humör. Hela morgonen. Och jag bestämmer mig att det kanske är lika bra att jag lämnar idag oxå, bara för att se hur det går. Utmana. Glad som en speleman! Mot dagis. Trodde jag. Stegen styrdes mot skolan. Men Klara han in på dags. Och vi gick till skolan. In genom dörren. Genom alla dörrar och långa korridorer. Till slut fick jag honom till dagis. Fortfarande gick det bra. Och det gjorde det till jag satte mig i bilen. Den blinkar hysteriskt med varningsblinkisen. Inget hjälper. Jag åker upp till pappa. Som möter mig i sliten flanellpyjamas och säger att vi kan byta bil. Jag hade lämnat bilen med nyckeln i (men avstängd), och fortfarande blinkar den. Drar ut nyckeln. Åker till jobbet. Jobbar. Kommer hem. Hämtar på dagis. Städar. Lagar mat. Går ut med hundarna. Vad gör ni mellan åskskurarna? Linus fick för sig att bada i sjön! Med blöja, jeans, gympaskor, tröja, flis och fodrad regnjacka... Några gånger lyckas vi stoppa honom, men tillslut står han med vatten upp till bröstet. Han får gå hem med Anders. Skrikande. Kall. Jag fortsätter uppletandet. Som går perfekt. Spårupptaget som jag körde efteråt var inte perfekt, men nästintill, lite flamsig i spåret - men vad kunde jag förvänta mig? Sedan går jag hem. Vi dricker kaffe. Försöker lägga Linus. Klara kommer hem. Linus kommer ner (det händer knappast aldrig). Lägger honom igen. Och efter en stund komemr K ner och säger att Linus ligger naken i sin säng. Nu är A uppe och klär på honom och byter sängkläder i en nerkissad säng. Klara packar, hon ska sova hos en kompis imorgon. Jag ska säga gonatt till K, sedan tror jag att Grey väntar.
Till sist! Ett stor grattis till min bästa Helen! Hoppas att vi ses i helgen! Och att våra monsterbarn håller sig på mattan - inte kan man tro det om lilla E!

Kommentarer
Postat av: Helen

Tackelitack för uppvaktningen! Visst ses vi på lördag. Stor kram!

2009-05-29 @ 18:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback