16/11; måndag

Ny vecka - Anders är i Köpenhamn. Farmor och farfar hämtade barnen. De bakade pepparkakor. Linus började sin dag med "inte dagis", "inte kläder", "inte borsta tänderna"... fortsatte med "inte mat", "inte spela spel", "inte pussla", "inte borsta tänderna", "inte välling", "inte läsa bok"... - men det slutade både med mat, välling, tandborstning, spel, pussel, och bok. Jag biter ihop. Tålamod. Men jag Tröttnade tillslut på allt gnäll. Allt är nej. Allt är inte. Hela tiden måste jag övertyga. Bearbeta. Tänka på vad jag säger. Ge rätt förslag. Bägaren rann över - och jag bad honom sluta gnälla. "SLUTA!" Andas. Läs boken. Förklara. Klara börjar nästan gråta. Jag förklarar ännu mer. Hon förstår. Förstår han? Linus är nöjd när jag lägger honom i sin säng - även om han såklart helst hade velat ligga kvar i Klaras säng... Jag äter en pepparkaka - och hoppas att jag är snällare imorgon. Hoppas att tålamodet är tillbaka. Hoppas på så mycket. Hopp. Kanske går jag ut och tränar Stimma en stund för att andas. Samla kraft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback