2/11; måndag

En utflykt till Virserum med eleverna skulle bli en bra start efter lovet. En konstutställning med workshops - men så hade studierektorn dubbelbokat oss, så vi fick packa ihop oss i bussen igen och åka hem, några elever komemr få åka på onsdag igen...
En lektion. Möten. En snorig Linus. Nattsvart ute - natt? Go natt. Tänker på en vän, mina tankar finns hos henne och hennes man idag, och samtidigt läser jag denna
artikel om tystnaden kring missfall... Jag citerar, och håller med, Calle: "Vi är extremt många som är med om samma sak. Låt oss prata öppet om det. Låt oss skita i de tolv veckorna och ta glädjen när den kommer och sorgen när den kommer.
För en sak vet jag: tar man ut glädjen i förskott får man i alla fall vara glad en gång."
Imorgon ska Anders och jag träffa psykologen som har träffat Linus. Få veta vad hon tänker så här långt. Det är med blandade känslor, som jag har skrivit tidigare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback