22/9; tisdag

Mörkret kommer allt tidigare nu.. Men jag har hunnit rida Filippa idag. Det gick bra. Det är otroligt roligt att rida. Tjejerna i stallet är goa. Och jag är tacksam att jag får den här möjligheten och har en rolig fritid - det gör jobbet lite enklare... Studiedagar med lärare - laterala föreläsningar om Homo Zappiens, våra nya elever som är individualister, konformister och dividualister. Som är barnbarn till Pippi och som har få vänner, men många bekanta och så gott som oändliga valmöjligheter vilket... ger dem möjligheter men också stress... Idag snöade en diskussion återigen in på om hur arbetslaget fungerade tidigare - att det var så bra. Nu är det nya tider, nytt lag, nya möjligheter... jag säger inte att det inte var bra - men jag var inte med. Jo till viss del var jag det - men då fungerade det inte heller som det hade gjort... Då var det inte så bra som förr... Och då är det viktigt att de förklarar vad som var bra - övertygar oss som inte var med. Och det viktigaste är nog att försöka komma underfund med hur vi vill ha det nu, och om ett år! Ta till vara på det som var bra, men formar nya sanningar. Gemensamma sanningar. Jag gillar mina kollegor jättemycket - Allihop! De är suveräna människor - vi träffades igår kväll hemma hos en kollega, och vi har riktigt roligt. Det finns förutsättningar att det blir riktigt bra.
Linus har varit på gympa ikväll - han hade gillat det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback