10/4; lördag

Igår på jobbet kändes det bra igen - jag hade bestämt mig för att inte älta. På källen kom Eric och Sandra. Grillade. Paratade. Skrattade. Och de fick mitt leende att bli ännu större och innerligare!

Idag har jag varit i skogen med hundarna - kört spår och uppletande som gick finfint. Lydnaden gick oxå bra. Hoppas att det går bra imorgon oxå! Sölvesborg nästa. Tyävrr är inte vädret så bra idag. Det är ett väder som gör mig trött...

Vi har bakat bullar och dumlekakor. Nu kommer pappa och Marianne, pappa ska se om han kan hjälpa oss med blandaren som inte ger varmt vatten i duschen...

Linus pratar mycket om mormor nu. Frågar. Han frågar om allt. Det fick mig att tänka på en låt...

SOMMARKORT, EN STUND PÅ JORDEN


Somliga säger vi lever i evighet,
fast döden är det sannaste som dom vet.
Andra säger lyckan finns i ett ögonblick,
fast dom aldrig hann i fatt de dom fick.

I kärlek och hat, fiende, kamrat,
glädje och sorg, hydda och borg.
Tar vi ett kort på barnen i sommar tid,
när dom dansar, när vi dansar.
En stund på jorden.

Om du går runt i cirklar, eller rakt dit du vill,
om du står långt i från eller tätt intill.
Vi spar alla lögner till morgonen efter,
och reser dom glas som föll under festen.

I kärlek och hat, fiende, kamrat.
glädje och sorg, hydda och borg.
Tar vi ett kort på barnen i sommartid,
när dom dansar, när vi dansar.
En stund på jorden.

Tar vi ett kort på barnen i sommartid,
när vi dansar, när vi dansar.
En stund på jorden.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till med stimma imorgon!!! Tror att sorkdödarfestivalen gjorde henne ordentligt laddad inför morgondagen:) kram

2010-04-10 @ 16:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback