Julafton; fredag

Nu är det jul igen, nu är det jul igen... Känner saknaden efter det som en gång var - men mest tacksamheten för det jag har. Tacksam för åren, för livet jag lever. Ligger på sängen - hör Linus nere som leker, Anders åker skidor med Stimma och Klara är hos en kompis, känner små puffar i magen och lägger handen som svar, puttar tillbaka. Hör om ettåringen som ligger på sjukhus, allvarligt skadad - hans föräldrar dog i en bilolycka igår. Undrar vem som håller hans hand nu, undrar vem som ska ta hand om honom, om han överlever... Undrar hur hans liv kommer bli...
Jag ska snart göra mig klar för avfärd mot Moheda. Pappa tar med mormor dit en stund. Jag vill inte att någon ska vara ensam vid jul, allra minst vid jul. Aldrig så ensam som i juletid...
God jul alla vänner. Ta hand om varandra och dig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback