27/10; onsdag

Snart höstlov. Jag kan behöva det. Min kropp skriker efter det. Idag har jag satt x på eleverna. Och suttit på konferens. Och blivit frustrerad över kollegor som "måste2 göra saker på "sitt sätt", trots att vi har bestämt något annat, som inte kommer till möten, som vi så väl behöver - vilket märktes ännu tydligare en stund senare, när jag började tänka till och inse att en kollega inte hade gjort det som var sagt, vilket innebär att eleverna "missar" ett NO-ämne om vi inte snabbt tänker om och tänker rätt... Vi lärare har många gånger svårt att ta hänsyn till andra, vi tänker bäst(?) själva, vi är egoister och självständiga och gör nog helst som vi alltid har gjort. Ibland blir det tydligare än vid andra tillfällen...
Annars händer det inte så mycket. Livet går. Hösten är här. Och mitt i allt är jag Lycklig. Innerst inne. Ett lugn. En lycka. Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback