18/4; måndag

Jag är vis, eller synsk, eller bara mamma - men inte förvånad... Ni läste säkert mina ord igår "imorgon väntar förhoppningsvis nya, glada upptåg"... Inget blir ju som man tänker - varför tänker man överhuvudtaget då? Linus vakande på morgonen med kräk i sängen.Säkert den enda ungen som sover vidare med kräk i sängen - åtminstone när man är 5 år gammal. Vi fick såklart ställa in såväl badet som besök hos Owessons. Linus har mått hyfsat bra idag, han har ätit lite, men helt plötsligt långt efter matintag och sista kräket kom en och överraskade honom, i hallen. Och Hiho som nästan inte hör - höll på att få den på sig - jag kastade mig för att knuffa undan honom. Min rädsla för kräksjuka är inte som den har varit, nu är det mer tröstlöshet, tråkighet, klorin, tvätt och besvikelse. Och så önskar jag att kräkarna kan komma i en spann eller på toaletten... Och så är det lätt att känna att man vill säga upp sig - som mamma, som tvätterska, som städerska - och börja fundera över hur man kan vilja ha fler små kräkbarn, när man knappt reder ut de man har. Denna hösten/vintern/våren har inneburit Mycket kräk - tack och lov, och peppar peppar inga långa varianter, men ändå... Jag ser hur Klara kämpar för att inte börja gråta, några tårar stiger ändå upp i ögonen. Höstlovet, jullovet, sportlovet och nu påsklovet... Men idag har det i alla fall varit finfint väder och vi har kunnat vara ute. Nu är K och A och spelar tennis. Jag har gjort lite pastasallad som jag snart tänker inta. Lillebror sover i soffan. Och den allra minsta, den i magen, får Gärna Stanna några veckor till, åtminstone några dagar (just i skrivande stund har jag en sammandragning, och det är ju såklart inte den första idag... men jag är och förblir fast i tanken att bebben kommer att stanna Minst till utsatt datum: fredagen den 13 maj) - jag Vill Inte ha ut en unge till ett kräkhem! Basta. Jag tror ju att jag kommer att få en Stor bebbe - de har ju blivit större varje gång - och därför har jag bara köpt stora kläder. Fast å andra sidan har vi ju lite små sparade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback