18/8; torsdag

Åh, varför kunde jag inte bara låta bli?! Jag gick in på jobbmailen, jag hittade ett mail med arbetslagsfördelningen - de andra mammalediga NO-lärarna fanns med, de hade vikarier, de hade en plats att komma tillbaka till, de tillhörde, de räknas. Jag fanns inte med... kanske inte så mycket att bry sig om, men det kändes. Precis som det har gjort de andra gångerna - det har varit Jag som har blivit flyttad, mina känslor och behov som blivit åsidosatta - ibland för elevernas bästa, ibland inte... Gråter inombords, fast jag kanske inte borde.
Ensam hemma - Anders är i Köpenhamn. Linda har varit här idag. Stimma har haltat fram. Ömsom regn, ömsom sol - i hjärtat och ute...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Trist! Undra om jag står med? Jag kommer inte in på min jobbmejl... borde kanske fixa det så man kan ha lite koll ;-)



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback