24/8; onsdag, en inblick i mitt liv...

När dagarna flyter ihop och när en liten sak, som egentligen gör mig väldigt gott men som blir lite fel, får mig att må dåligt, vända ut och in på mig själv, bli ledsen och orolig - då vet jag att jag har lite att göra... Eller kanske inte lite att göra - men lite som verkligen berör mig (berör är fel ord - hela mitt liv Berör mig) och kräver av mig. Något som jag kanske inte direkt kan påverka, men ändå gör till mitt fel... Eller kunde jag påverka? Sådär kan jag hålla på... Olustkänslan sprider sig i kroppen. Och det är nog bara ett tecken på att jag bryr mig...
För att ni ska få en inblick i en "vanlig" mammaledig dag kommer en beskrivning av gårdagen som såg ut ungefär så här: frukost, avvinkning av Klara, frukost till Linus, påklädning och amning av liten, lämning av Linus, promenad med hundar och Sigge, kaffe, städning, amning, Sigge sover, byte på bajsig S - blöjan har såklart läckt, lunch, tvätta och hänga tvätt, kamning av hundar (hundarna och jag fäller ungefär lika mycket), bad av Hiho och Kenzo, Klara och Agnes kommer, Linus hämtas tillsammans med Stimma, Klara och Agnes går vi till sjön för sommaren sista bad?, hem och fika, amma, Anders kommer, ridning i padocken på Allegria (och det var där incidenten hände - Yvonne hade bett mig rida A, Kim skulle rida D och så kom Ia och Esther och eftersom två hästar redan hade gått på dagen, så räckte inte riktigt pållarna... Kanske var det jag som skulle sagt att "ni kan rida"? Men troligtvis låg inte det på mig... mer än i min hjärna... Och allt löste sig - vi red och det blev en promenad med två hästar. Men jag kände besvikelse och kanske irritation. Olustkänsla av att kanske var det jag som gjort fel... Nog med grubblerier- Stopp till hjärnan!), lite Tv, matintag, amning, läggdags för att vakna dels av hungrig Sigge, dels av att en hund trippar utanför (Hiho hade glömts ute), dels av en stank (Stimma hade bajsat ner sig - hon äter på tok för mycket frukt...)... Och idag är en ny dag - den ser nog ut ungefär likadan - kanske inget bad (solen skiner inte idag), troligtvis inte riktigt lika mycket städning men mer av Linus eftersom det är hans lediga dag, stallet hoppar jag nog med över (jag har ridit tre dagar i rad), det blir fotboll för Klara, det blir nog inte heller lika lång promenad eftersom Linus är hemma - men ungefär lika många amningar och blöjbyten, kaffepauser (term,osen är laddad med 6 koppar)... Same, same but different...
Jag bjuder på en story från en vän:
Oj,oj,oj !.... Jag var på en offentlig toalett i dag - jag hade knappt hunnit sitta mig ner när jag hörde en röst i det andra båset: "Hej, hur mår du?"
Jag: generad, "Bra!"
Det andra båset: "Så vad håller du på med?"
Jag: "Öh, bara sitter här."
Det andra båset: "Kan jag komma över?"
Jag: (attityd) "Nej, jag är lite upptagen just nu!"
Det andra båset: "Du, jag måste ringa tillbaka till dig. Det finns en idiot i den andra toan som håller på att svara på alla mina frågor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback