11/12; söndag

Mötet i fredags på förskolan med förskolans personal och chef samt habiliteringen - kändes inte bra. En personal som direkt ansåg att de inte kan lösa typ 20 minuters träning/dag. Som inte var villiga att hjälpa till, trots att det inte var några större utsvävningar de behövde göra... Habiliteringens personal hade aldrig varit med om en så negativ personal...Jag kan sätta mig in i andra föräldraskap situation - de som sliter för sitt barn, som slåss för att barnet ska få den hjälp de har rätt till, de som står handfalna inför skolpersonal, hjälplösa, ensamma. Jag kan sätta mig in i personalens motstridiga känslor - man vill hjälpa, men saknar såväl kunskap som tid och resurser. Men det jag saknade i det här fallet var engagemang och god vilja. Linus och jag fortsatte mot VC, och möttes där av en läkare som var nonchalant och oengagerad. Han drog i Linus ben, men bad honom inte ens ta av sig byxorna. !5 minuter ett blodprov senare var det konstaterat att det inte var bakteriellt i alla fall... Vi har fått en telefontid om en vecka... Linus är tapper och haltar på.
I fredags blåste ridturen bort, men lördag och söndag har jag ridit. Den här veckan blir en dålig ridvecka - Anders ska till Norge måndag och tisdag. Julfest på fredag... Men två luciatåg blir det.och två har det varit i helgen. Vi kom just hem från kyrkans luciatåg - där min fina tärna sjöng ett utmärkt solo! Stolt mamma. Farmor har varit här idag och bakat pepparkakor. Farfar och Anders målade panel. För övrigt undrar jag vad som händer med min kropp - nu är det längre bort i handen som det gör ont. Precis som en nerv som är i kläm - snabb, intensiv smärta, som sedan blåser bort... Imorgon är det nog som bortblåst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback