28/12; onsdag

Jag "halkade" över en dikt:

Gud sänder en ängel från himlen till Dig.
En ängel som kan vaka över dig och torka dina tårar och smeka din kind när livet är hårt.
En ängel som kan prassla med vingarna så du vaggas till söms, som håller din hand på livets krokiga stig.
Som får dig att skratta och gråta och låter dig förstå att du aldrig är ensam.
En ängel som låter kärleken brinna klart inom dig och håller ditt hopp uppe, som ger dig ork och energi.
Men som framför allt låter dig veta att Du är unik och värd allt gott!
Ängeln får dig att minnas de du mist i livet...en doft...en aning... ett minne...
låter dig veta att de finns där och ser dig. Och den dag du åter ska möta de du mist finns din ängel där för att visa vägen.
Tveka aldrig att prata med din ängel, den hör dig.
Om du lyssnar precis när du ska somna så hör du den viska:
God Jul människobarn, sov tryggt jag finns vid din sida...


Idag är Anders och Gunnar ocgh målar panel. Klara leker med Lova. Linus, Sigge och jag skrotar. Och imorgon hoppas jag att Anders är hemma, han är ledig - men har inte varit hemma. Missförstå mig rätt - jag vill ju att panelen ska bli klar - men jag vill vara med min man. Hinna träffas innan vi deckar i soffan. Ikväll kommer Sandra, Eric och Elin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback