7/12; onsdag

En snabb sväng för fotografering på dagis efter att Anders hade kört mot tåget i Alvesta för att komma till Köpenhamn och Klara hade gått till skolan. En lugn förmiddag hemma. Jag med en bok, Linus i lekens värld. Sigge sovandes. Och just Där - hör jag honom. Han är vaken. Nu en sömndrucken bebbe i famnen. Från och till snöar det. Små lätta flingor - möter fönsterrutan, innan de försvinner. Från och till skiner solen. Snön smälter. Snön mot smältningen. En kamp. Jag själv är en flinga på en iskall himmel - en liten snökristall som inte betyder något, mer än i ett sammanhang. Jag pussar förstrött min lilla bebbe på huvudet, känner hans små händer. Lovar honom skydd, lovar honom kärlek och närhet. Och mat. Dags för nästa mammauppdrag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback