11/1; tisdag

Jag har jobbat. Sedan åkte vi direkt in till stan för att köpa diskmaskin. När vi kom hem var klockan halv 7, och vi var hungriga. Snabbt laga mat. Hämta posten - inser att postlådan måste lagas. Anders börjar direkt med diskmaskinen. Nu har vi två stående mitt på köksgolvet... Saker som saknas - Anders åker upp till pappa för att leta. Varför kan inget vara så enkelt som det skulle kunna vara? Jag imponeras av hans entusiasm - min tog slut för länge sen. Jag föll ihop som en blöt trasa i soffan. Orkar knappt lyfta mig. Trots att jag ser en massa saker som jag borde ta tag i... Jag är trött på att inte orka... Jag Ska, men ska bara, först... Längtar efter mer energi. Mer ork. Mer glädje. "Tänd ett ljus, och låt det brinna. Låt aldrig hoppet försvinna. Det är mörkt nu. Men det blir ljusare igen..." Jag Vet att orken kommer tillbaka, liksom energin och glädjen - men jag vet inte när, och det är lätt att glömma, nu när jag sitter i soffan, att jag faktiskt har sprudlat av energi tidigare idag... Lätt att känna att jag Aldrig orkar Någonting...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback