30/1; söndag

Det är ett underbart vinterväder. Sol, snö, värme. Hjärnan vill mer än kroppen - det är bara att konstatera. Igår tog jag en liten tur på skidorna på isen, och idag försökte jag oxå, men fick ganska snabbt vända. Det gör så förbannat ont i magen på högersidan, ner i blygdbenet(?) - och jag tror att det är ligamenten i kombination med foglossning? Min rygg är oxå dålig - både högt upp, mellan skuldrorna (men det är värst när jag ska sova), och ner i högersidan, ner i benet genom rumpan... Minns inte att jag har haft så ont de andra graviditerna, och man tror ju alltid att ska vara som det har varit, så det här hade jag inte räknat med... Men å andra sidan så har jag ju legat still med de andra - Klara pga en bruten fot, Linus pga sammandragningar... Och får jag välja, vilket jag inte får, så väljer jag nog ändå det här. Här är det trots allt lite mer upp till mig - att gå på ren vilja. Även om jag idag fick ge upp, inse mina begränsningar och istället för en lång skidtur, ta en krotare och sedan sätta mig i solen på trappan och dricka kaffe.

Och jag kan sitta och förundras över livet i magen. Och då är det värt allt.




Anders och Niklas tog med sig Stimma på en mils runda på sjön, och Nellie har sovit över här. Snart är det bronsmatch mellan Sverige och Spanien i handbollsVM - så jag kan ha det sämre... Men jag kunde mått bättre. Jag ser en massa fräscha, blivande mammor överallt, med en Liten bula på magen, solbrända och utan vaggande gång, som kan träna fram till förlossningen och sedan fortsätta dagen efter. Jag är inte bitter, men definitivt lite avundsjuk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback